onsdag, mars 14, 2012

Kanske den lyckligaste socialarbetaren i världen

I eftermiddag gällde det. Idag kom tio personer från ADVA till Lilla Staden och jag var värdinna för eftermiddagens program. Jag hade bjudit in Brottsofferjouren och Krismottagning för män att informera om sin verksamhet och jag informerade om delar av den verksamheten jag ansvarar för. Det blev en lyckad eftermiddag och jag hoppas att våra gäster fick bra information och även inspiration med sig.

När jag gick hemåt efter en lång, intensiv dag satte jag på den här i lurarna (bästa vinnarlåten på länge!) och helt plötsligt fylldes jag av ett bubblande glädjerus och hoppsastegade hemåt (var nog en och annan kommuninvånare som lyfte på ögonbrynet... Nöjd och stolt över Brottsofferjourens representant, Krismottagningens representanter och mig själv. Vi är så bra och tillsammans gör vi skillnad för våldsutövare, våldsutsatta och barn som upplever våld i hemmet. Kul att få möjlighet att berätta om vårt arbete för andra och att vi gjorde det med bravur och på engelska dessutom!

Inga kommentarer: